AMANAT :
" baca ikut suka , free style = nak tertiarap ke nak terlentang ke nak terbungkang ke ^^ tapi kalau ada terasa merasa itu tanggungjawab korang sendiri . sriuss beta tak tanggung ! Best ke tak best ke boring ke mengarut ke terpulang u'olls nak menilai . beta terima seadaanya . harharhar ! " -NKK11

Thursday 15 November 2012

DugaanNya

Assalamualaikum .. 

haii .. nak story .. about yesterday ... urmm ... starting je macam tak best kan ? Memang tak best pon . Banyak yg jadi semalam . BAD LUCK betul semalam . dugaan Allah tak kira tempat ):

Cenggini ceritanya ...

CERITA 1
Motor bocor . Guess what ? tiub belakang motor bocor masa tengah otw kat area Sri Gading . Its such a Huru Hara ok ... Nasib time tu aku bersama individu yg penyabar lagi cool . Kak Jun ! dia sangat relax . Halangan pertama kami tempuh dengan jayanya walaupun waktu kejadian ialah TENGAHARI buta . dan perjalanan diteruskan dengan penuh kegembiraan . whoaaa -o- 

CERITA 2
Kunci motor hilang ?? ok .. bukan hilang sebenarnya . ini paling aku tak boleh terima . Bila kitorang dh masuk SquareOne , jalan jalan beli beli barang tengok tengok barang semua .. tetiba .... "ehh jun, kunci tadi aku letak mana ek ?" Sangatlah gelabah ! 
Kitorang buat spot check kat beg , TAK ADA . Then kitorang round round kat semua kedai yg kitorang pergi pun TAK ADA . Naik turun SquareOne tu macam apa ntah -.-" Seriously penat + cuak tahap kera ok .. Actually aku lupa aku tercicir kat mana & tak ingat lagsung bila last aku pegang kunci tu . Gila terok ! /: 
Lastly , kitorang duduk je kat luar SquareOne sama tengok motor tu sambil fikir macam mana nak balik . haisshh .. At the same time ada dua orang lelaki gaya macam pekerja kat situ . Sorang melayu sorang lagi tak sure lah India ke Bangla ke kan . Aku decide g tanya kat pakcik guard tu . Guard lah agaknya kot sebab uniform tak macam guard woii . 
Ok masuk scene sakit hati . Aku tanya lah ada tak nampak kunci tercicir ke kat dalam or luar bangunan ni . Then dia kata aku tertinggal kunci tu kat motor . Ohh rupanya .. salah aku . TAPI ....... ehh memang s**l betul perangai dia . Boleh main mainkan aku kata polis ronda yg amik lah , apa lah . OK aku sabar sebab salah aku . aku tanyalah kenapa tak ada announcement pasal tu , dia selamba jawab " kita memang tak buat pengumuman sebab ni hal kat luar , kalau ada org tinggal kunci memang kita ambik dan simpan." SEE ??? Habis tu yg selalu announcement pasal block parking semua tu kereta parking dalam bangunan + kat tengah tengah ruang legar ke ??? Ehh betul betul hampeh . Aku senyap je senyum je .. Yelah orang salah . Pakcik tu pulangkan kunci aku , lega dan ucap terima kasih sangat kat pakcik tu . Baru aku jalan 2-3 langkah , aku terdengar dia cakap "ehh bodoh betul dari tadi tak nak tanya kita." WHOAAA ! Kalau aku tak rush nak balik cepat + aku fikir dia dah tolong aku , confirm aku dah patah balik then sound direct kat situ jugak . Dah lah uniform macam orang nk jalan jalan , dengan tak ada name tag lagi mana lah orang nak cam kau tu kerja kat situ . Perghh serious  menyirap darah sampai kepala ! Dah la mainkan aku , bukan nak bagi nasihat ke ingatkan aku jangan careless ke apa . Dia dah nampak orang ke hulu ke hilir cari kunci tapi dia senyapkan   . Salah aku lagi ?? Baik berhenti kerja jelah pakcik . Kerja macam tu patut mesra pelanggan , bantu pelanggan . Ini tidakkk . Biadab tahap kongkang ahh pakcik tu -.- Kak Jun je yg tau macam mana marahnya aku time tu . Nasib baik ada Kak Jun /:

CERITA 3
Redah Hujan ! Lepas kejadian kunci tadi , kitorang terus gerak balik . Kak Jun dah tenangkan aku . Ok la ... Atas motor dah boleh gurau gelak gelak . 5minit perjalanan kemudian hujan mula lebat . Ok fine Kak Jun decide nak redah hujan . What can i do kan sebab Kak Jun yg rider . Ahh sebat jelah lencun pun lencun lah . Kak Jun cakap NAK MAIN HUJAN LAHH (: Sampai je Parit Raja kering kontang tak hujan . Hahahahahaa ! Padahal kitorang dah basah lencun nihhh :D 

Haa ... memang dugaan betul semalam . tapi bak kata Kak Jun , jadikan pengalaman dan semua tu ada hikmah . Gerek ahh Kak Jun !  Pahit manis menempuh halangan dan dugaan menjadikan kita lebih tabah & matang (: *Manislah kehidupan ni dengan adanya pengalaman & insan yg sentiasa memberi sokongan macam ........ 
Kak Jun South.svg



Ok then ! disebabkan banyak dugaan , jum layan single band Hujan nihh . Yeahh !



~~~ ^o^  Long journey Big experience  ^o^ ~~~

No comments:

Post a Comment